پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:31 - 1395/10/08

جسد بی‌جان خواننده مشهور در خانه اش پیدا شد/ خواننده مرد دارای معشوقه مرد! +عکس و فیلم

جرج مایکل خواننده انگلیسی درگذشت تا سال 2016 برای اهالی موسیقی در غرب سال سختی را رقم بزند.

به گزارش کارگرآنلاین، جرج مایکل خواننده پاپ بریتانیایی در ۵۳ سالگی درگذشت و بخشی از صفحات رسانه های فارسی زبان غربی اعلامیه ترحیم او شدند.

صدای آمریکا به نقل از رویترز نوشت: جرج مایکل روز یکشنبه ۵ دی در خانه اش در آکسفوردشایر بریتانیا جان خود را از دست داد. مدیر روابط عمومی جرج مایکل با انتشار بیانیه ای به مناسبت درگذشت او، حین ابراز تأسف و اظهار تسلیت به خانواده او گفت در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره مرگ این خواننده منتشر نخواهد شد.

درگذشت او مصادف با کریسمس شده است.

این رسانه تحت امر وزارت خارجه آمریکا در ادامه تنها با اشاره به موفقیت های هنری وی و گذر از نقاط تاریک زندگی وی افزود: جرج مایکل طی سه دهه فعالیت حرفه ای بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم هایش را فروخت و جوایزی چون ‌«گرمی» دریافت کرد.

او در فهرست موسیقی بیلبورد آمریکا هشت بار نفر اول شد و از سوی این وب سایت به عنوان یکی از صد خواننده موفق در طول تاریخ شناخته شده است.

شبکه یورونیوز نیز در چندین گزارش کوتاه به این واقعه پرداخت.

یورونیوز درباره علت مرگ وی نوشت: هنوز دلیل مرگ او رسما اعلام نشده است اما به گفته پلیس مورد مشکوکی در ارتباط با مرگ او مشاهده نشده است. هرچند گفته شده است که برای تشخیص علت مرگ او، جسدش کالبدشکافی خواهد شد.

جرج مایکل سابقۀ عفونت ریوی را داشت و یکبار هم به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ مورد عمل قرار گرفته بود.

بی بی سی فارسی در این خصوص گزارش داد: پلیس تایید کرد که هنگام رسیدن آمبولانس، جسد بی‌جان او در خانه پیدا شده است.

با این حال احتمال اینکه او به مرگ طبیعی درگذشته باشد، اندک است. سابقه مرگ فعالان زمینه بازیگری و موسیقی از جمله بسیاری از فعالان هم دوره جرج مایکل نشان داده بیشتر آنها در اثر خودکشی، اعتیاد به مواد و الکل یا افسردگی درگذشته اند.

اسطوره سازی از خواننده همجنس باز
یکی از نکات برجسته در زندگی این خوانندۀ بریتانیایی همجنس بازی اوست که در گزارش این رسانه ها بازتابی مثبت داشت.

صدای آمریکا در این خصوص نوشت: جرج مایکل در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد که همجنسگراست و درآمد برخی ترانه هایش را به سازمان های خیریه برای کمک به کودکان، مبارزه با ایدز و آموزش می‌بخشید.

این تناقض رفتاری جرج مایکل در حالی است که همجنس بازی یکی عوامل موثر در انتقال ایدز است و اتفاقا مردی که وی با او رابطه جنسی داشته به همین دلیل تسلیم مرگ شده است.

مرگ شریک جنسی در اثر ایدز
به گزارش سایت انگلیسی ویکی پدیا؛ در سال ۱۹۹۳ جورج مایکل پس از درگذشت "انسلمو فلپا معشوق همجنس‌گرایش[!] به علت ابتلا به بیماری ایدز، ضربه روحی شدیدی خورد.

دستگیری اول و اعلام همجنس بازی
به گزارش ویکی پدیا؛ در ۱۹۹۸ به دلیل انجام عمل جنسی در یک مکان عمومی در لس آنجلس بازداشت شد. پس از آن بود که جورج مایکل رسما اعلام کرد که همجنسگراست.

سایت دویچه وله در گزارشی دقیق تر درباره این اتفاق غیراخلاقی توضیح داد: در سال ۱۹۹۸ به خاطر س ک س در یکى از توالت‌هاى عمومى لس آنجلس بازداشت و به جرم رفتار غیراخلاقى به ۹۱۰ دلار جریمه نقدى، ۸۰ ساعت کار خیریه اجتماعى و ۵ جلسه نشست اجبارى نزد یک روانشناس محکوم شد.

این خواننده بریتانیایى در واکنش به این رخداد جامعه آمریکا را به جامعه ای بسته تشبیه کرد و در واکنش به این ماجراجویی خود ترانه‌اى تحت عنوان Outside در اکتبر همان سال منتشر کرد.

دستگیری دوم؛ مجرمی که مخدر مصرف می کرد
او در طول زندگی خود به دلیل مصرف مواد مخدر مشکلات بسیاری پیدا کرد و به همین دلیل بارها به تیتر رسانه‌ها راه یافت.

به گزارش بی بی سی فارسی، او در اکتبر سال ۲۰۰۶، به دلیل رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر گناه‌کار شناخته شد.

وی همچنین در سپتامبر سال ۲۰۱۰ که با خودروی خود وارد مغازه‌ای در شمال لندن شد و خسارات بسیاری به جا گذاشت به هشت هفته زندان محکوم شد. مایکل اعتراف کرد که زمان حادثه تحت تاثیر مواد مخدر بود.

در این میان تنها سایت دویچه وله بود که به تمام زشت و زیبایی های زندگی خواننده بریتانیایی پرداخت که بخشی از آن درباره موادمخدر را خواندید.

در ادامه بخشی از گزارش مفصل این سایت آلمانی را بخوانید:

کلیپ‌های غیراخلاقی جنجال‌برانگیز و تیغ سانسور
دومین آلبوم انفرادی جرج مایکل در سال ۱۹۹۰ تحت عنوان "گوش دادن بدون پیش‌داوری" به انتشار رسید.

جالب توجه اینکه جرج مایکل خود براى تبلیغ این آلبوم در تلویزیون، کلیپى ویدئویی طرح‌ریزى کرد، اما به علت کثرت صحنه‌هاى عریان، تلویزیون بریتانیا از پخش این کلیپ تبلیغاتى خوددارى کرد[!]

همچنین کلیپ ویدئوی یکى از ترانه‌هاى این آلبوم با همکارى پنج تن از مانکن‌هاى معروف دنیا تهیه شد و با توجه به بعضى صحنه‌هاى عریان، شبکه تلویزیونى ام تی وی، نخست از پخش این ویدئوکلیپ پرهیز کرد، اما بعد از حذف ۵ ثانیه از آن بالاخره حاضر به پخش آن شد.

حرکت های اعتراضی او به سیاست های غرب
در دوران اوج، جرج مایکل با یارى چند ستاره دیگر دست به اعتراض به جنگ عراق زد.

ترانه Shoot the dog هم یکى از دیگر ترانه‌هاى جنجالى این خواننده بود که در ویدئوکلیپ کارتونى آن، تونى بلر نخست وزیر وقت بریتانیا به سگ مطیع و فرمانبردار جرج دبلیو بوش، رییس جمهور آن زمان آمریکا بدل شده بود.

این خواننده و ترانه‌سرای معروف از سال ۲۰۰۸ به بعد بیشتر به خاطر ناراحتی‌های جسمی، بیماری و تلاش‌هایش برای ترک اعتیاد خبرساز بود تا به خاطر دستاوردهایش در عرصه موسیقی./جام نیوز

download

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین